Obiecte incongruente, gesturi excentrice, dar si fotografii, video-uri, panze de factura traditionala – iata din ce este alcatuita arta contemporana. Uneori, aceste opere surprind sau socheaza publicul. In acelasi timp, ii trezesc curiozitatea: niciodata nu a existat atat interes pentru muzee de arta contemporana, bienale si targuri de arta. Pentru cei care se aventureaza in lumea artei, aceasta carte este un ghid: ea furnizeaza repere intr-un context plin de alternative.
In ce moment arta moderna a devenit contemporana? Cum pot fi explicate sensuri atat de contradictorii? De ce artistii vor sa modifice raportul dintre public si opera de arta? Si cand granitele cu moda, arhitectura, filmul documentar sau obiectele ritualice au devenit atat de fluide, mai putem oare incadra arta contemporana intr-o definitie?
Cartea lui Catherine Millet puncteaza, in primul rand, faptul ca arta contemporana este un spatiu deschis, este libertatea de a gandi si actiona diferit intr-un moment in care ideologiile si sistemele filosofice dominante sunt in criza.
Critic de arta si curator, Catherine Millet este redactor-sef al prestigioasei reviste Art Press, pe care a fondat-o in 1972. Este autoarea a opt lucrari de teoria artei, printre care Yves Klein, Le Critique d'art s'expose si L'Art contemporain en France.