• De ce ajung copiii să se confrunte cu bullying‑ul?
• Există vreo diferenţă între bullying‑ul tradiţional și bullying‑ul cibernetic?
• Cum poate fi prevenit bullying‑ul școlar?
Psihologia bullying‑ului şcolar explorează fenomenul de bullying și factorii care conduc la situaţii în care copiii își asumă roluri de agresori, victime, apărători, martori – sau chiar o combinaţie a acestora. Cartea de faţă examinează strategii proactive pentru reducerea apariţiei bullying‑ului în școală, dar vorbește și despre ce anume poate face școala dacă se confruntă cu astfel de incidente.
Ţinând cont de faptul că bullying‑ul are consecinţe pe termen lung și, uneori, efecte tragice, este esenţial să știm cum și de ce se întâmplă, iar Psihologia bullying‑ului şcolar arată că un nivel crescut de informare și înţelegere poate conduce la intervenţii eficiente.
Peter K. Smith este Profesor Emerit de psihologie la Goldsmiths, Universitatea din Londra, și autorul unui mare număr de cărţi și articole pe tema bullying‑ului școlar. În 2015, a primit premiul William Thierry Preyer pentru Excelenţă în Cercetare în domeniul Dezvoltării Umane.