Definirea mârlăniei nu face obiectul prezentului volum, iar ostracizarea ei nu stă în intenţia autorului. Se încearcă o simplă prezentare a fenomenului în ipostaze dinamice, la care cititorul de toate vârstele este invitat să se raporteze şi să se racordeze.
În acest sens, Cântice mârlăneşti sunt o operă deschisă. Totodată, ele semnalează, dincolo de inconfundabilul specific autohton, dimensiunea globală a mârlăniei, militând astfel pentru recunoaşterea mârlăniei romaneşti şi integrarea ei în cea europeană şi, în ultimă instanţă, în cea universală.
Volumul poate fi receptat şi ca un ghid interactiv al mârlăniei. Valenţele lui educative se înscriu în tradiţia versurilor de avertisment (cautionary verses) cu care Hilaire Belloc a amendat şi continuă să amendeze generaţii de copii din întreaga lume.
În acest sens, Cântice mârlăneşti sunt o operă deschisă. Totodată, ele semnalează, dincolo de inconfundabilul specific autohton, dimensiunea globală a mârlăniei, militând astfel pentru recunoaşterea mârlăniei romaneşti şi integrarea ei în cea europeană şi, în ultimă instanţă, în cea universală.
Volumul poate fi receptat şi ca un ghid interactiv al mârlăniei. Valenţele lui educative se înscriu în tradiţia versurilor de avertisment (cautionary verses) cu care Hilaire Belloc a amendat şi continuă să amendeze generaţii de copii din întreaga lume.