China, secolul al şaptesprezecelea. Floare-de-Bujor are aproape şaisprezece ani şi, ca toate fetele de vârsta ei, a fost deja promisă în căsătorie de către familie unui bărbat despre care ea nu ştie nimic, nici măcar numele. De ziua ei, tatăl său, un om foarte luminat pentru timpul său, îi oferă ca dar o reprezentaţie după o operă clasică din literatura chineză, "Pavilionul Bujorului", carte care pare să reflecte soarta tinerei fete. Deşi fetele nemăritate nu au voie să iasă în public, vor vedea reprezentaţia de după un paravan.
Acesta este momentul când Floare-de-Bujor se îndrăgosteşte de un tânăr distins şi foarte arătos. "Pavilionul Bujorului" are la bază povestea adevărată a trei femei din secolul al XVII-lea din China, care s-au căsătorit cu acelaşi bărbat, imediat una după cealaltă. Aceste trei femei au scris împreună prima carte, "The Three Wives' Commentary", o lucrare de critică literară despre opera "Pavilionul Bujorului". La acea vreme, femeile din China aveau voie să citească opera, dar nu şi să o vadă dramatizată. În secolul al XVII-lea, China avea cele mai multe scriitoare publicate comparativ cu restul lumii. Lisa See a fost fascinată de această descoperire şi a hotarât să reînvie povestea lor.
Acesta este momentul când Floare-de-Bujor se îndrăgosteşte de un tânăr distins şi foarte arătos. "Pavilionul Bujorului" are la bază povestea adevărată a trei femei din secolul al XVII-lea din China, care s-au căsătorit cu acelaşi bărbat, imediat una după cealaltă. Aceste trei femei au scris împreună prima carte, "The Three Wives' Commentary", o lucrare de critică literară despre opera "Pavilionul Bujorului". La acea vreme, femeile din China aveau voie să citească opera, dar nu şi să o vadă dramatizată. În secolul al XVII-lea, China avea cele mai multe scriitoare publicate comparativ cu restul lumii. Lisa See a fost fascinată de această descoperire şi a hotarât să reînvie povestea lor.