Propunandu-si ca obiective didactice unul de interpretare si altul normativ, cartea urmareste inventarierea si explicarea a doua tipuri de dificultati si, implicit, de greseli gramaticale: dificultati de interpretare, constand in semnalarea si examinarea acelor clase si forme gramaticale greu de recunoscut si, ca atare, usor de confundat; dificultati si greseli de constructie, adica de utilizare corecta a formelor si a structurilor gramaticale intr-o situatie contextuala data.
Prin conceptie, noutati terminologice si de interpretare, cartea premerge noii editii a Gramaticii Academiei (editie aflata actualmente in lucru), constituind un ghid in directia pregatirii si a familiarizarii unui public larg de cititori cu noi termeni si concepte si, mai ales, cu o noua perspectiva in abordarea gramaticii.
Prin conceptie, noutati terminologice si de interpretare, cartea premerge noii editii a Gramaticii Academiei (editie aflata actualmente in lucru), constituind un ghid in directia pregatirii si a familiarizarii unui public larg de cititori cu noi termeni si concepte si, mai ales, cu o noua perspectiva in abordarea gramaticii.