Oricare ar fi traditia in care esti plasat, intalnirea directa e la fel de imprevizibila, iubirea implicita e la fel de obligatorie si se exercita asupra acelorasi obiecte: ceremoniile religioase, frumusetea lumii, aproapele.In filozofia mistica a Simonei Weil, exista o notiune central atentia, o atentie capabila nu sa apuce, ci sa astepte si sa se impregneze de adevarul lucrurilor pe care se aplica.
O asemenea atentie cere practica religioasa, frumusetea lumii si aproapele pentru a sesiza, in toate trei, surasul secret si tacerea celui inca absent. O asemenea atentie ar trebui pregatita, antrenata, invatata in scoala, argumenteaza Simone Weil intr-unul dintre textele ei celebre ( "Reflexii asupra bunei utilizari a studiilor scolare in vederea iubirii lui Dumnezeu" ), cuprins in volumul de fata.
O asemenea atentie cere practica religioasa, frumusetea lumii si aproapele pentru a sesiza, in toate trei, surasul secret si tacerea celui inca absent. O asemenea atentie ar trebui pregatita, antrenata, invatata in scoala, argumenteaza Simone Weil intr-unul dintre textele ei celebre ( "Reflexii asupra bunei utilizari a studiilor scolare in vederea iubirii lui Dumnezeu" ), cuprins in volumul de fata.