Continutul manualului, care interpreteaza intr-o maniera inspirata programa, a fost structurat in cinci parti, cuprinzand lectii a caror succesiune releva progresiv problematica propusa spre studiu.
Discursul didactic, de o ireprosabila calitate stiintifica, datorata unor autori de prestigiu in stiintele geografice din Romania, este sustinut de un bogat sir de ilustratii, texte, diagrame, tabele si harti.
Exercitiile practice de la sfarsitul fiecarui capitol ii indeamna pe elevi sa foloseasca aceste anexe ale textului propriu-zis, fie pentru a extrage informatii relevante, fie pentru a le valorifica in cadrul unor activitati mai elaborate.
Evaluarile partiale si finale sunt realizate astfel incat sa formeze la elevi o gandire cauzala si sistematica asupra fenomenelor geografice.
Manualul contine, de asemenea, studii de caz, care contribuie la familiarizarea elevilor cu prezentarea sintetica a unor probleme actuale de mediu. De altfel, intreg manualul contribuie la formarea unei atitudini pozitive fata de cunoasterea integrata a fenomenelor naturale, sociale si culturale ale Terrei, a respectului pentru diversitatea valorilor umane si de civilizatie, a unei viziuni corecte asupra componentelor mediului Terrei in vederea conservarii si ocrotirii acestuia.
Discursul didactic, de o ireprosabila calitate stiintifica, datorata unor autori de prestigiu in stiintele geografice din Romania, este sustinut de un bogat sir de ilustratii, texte, diagrame, tabele si harti.
Exercitiile practice de la sfarsitul fiecarui capitol ii indeamna pe elevi sa foloseasca aceste anexe ale textului propriu-zis, fie pentru a extrage informatii relevante, fie pentru a le valorifica in cadrul unor activitati mai elaborate.
Evaluarile partiale si finale sunt realizate astfel incat sa formeze la elevi o gandire cauzala si sistematica asupra fenomenelor geografice.
Manualul contine, de asemenea, studii de caz, care contribuie la familiarizarea elevilor cu prezentarea sintetica a unor probleme actuale de mediu. De altfel, intreg manualul contribuie la formarea unei atitudini pozitive fata de cunoasterea integrata a fenomenelor naturale, sociale si culturale ale Terrei, a respectului pentru diversitatea valorilor umane si de civilizatie, a unei viziuni corecte asupra componentelor mediului Terrei in vederea conservarii si ocrotirii acestuia.