„Rod al preocupărilor constante și al colaborării exemplare între cei trei autori, lucrarea de față ne propune un tablou aproape exhaustiv legat de formarea personalului didactic, pornind de la dinamica normativă, referențialul de competențe profesionale, structurarea, administrarea și monitorizarea programelor de formare, profilul și structura curriculară, determinantele și rezultatele activităților de formare psihopedagogică ale celor care slujesc educația și învățămîntul. Cartea este concepută în manieră teoretic-reflexivă și aplicativ-practică și are virtuți de ghidare pentru responsabili sau entități preocupate de conceperea și implementarea unor programe de formare în registru didactic. Aducînd în atenție modele și paradigme de formare din plan internațional, se deschid perspective comparativiste care facilitează o mai bună semnificare a cadrajului autohton de formare a profesorilor. Pledoaria autorilor ne convinge de nevoia de a-i întări profesorului contemporan demnitatea și identitatea profesională și de importanța construirii unui profil profesional complex pentru societatea de astăzi sau de mîine.” (Constantin Cucoș)
„Unul dintre dezideratele adînci ale acestei cărți este căutarea prestigiului profesiei/ carierei didactice printr-un management performant al sistemului de formare continuă. Problematica lucrării este convertită într-o manieră aplicată, iar analizele asupra realităților românești pun în prim-plan sistemul de pregătire profesională pentru a-i reliefa nevoia de formare continuă de calitate. Volumul este structurat la nivelul unui ghid practic foarte atractiv, inspirațional și util, iar experiența autorilor e o «garanție de bună execuție». Nu credem că formarea cadrelor didactice mai poate fi lăsată în afara unor cadre specifice de profesionalizare și salutăm această propunere concretă de a profesionaliza sistemul de management al programelor de formare continuă.” (Romiță Iucu)