Însă marile furturi de opere de artă constituie doar o parte din această fascinantă poveste. Houpt îi aduce pe cititori în culisele Scotland Yard, FBI şi Interpol, în timp ce echipele de recuperare a lucrărilor de artă pun la cale operaţiuni de supraveghere şi sub acoperire. El îşi conduce cititorii într-o lume subterană a spălării de bani, a drogurilor, a traficului ilicit de arme şi a terorismului – în care mizele ambelor părţi sunt extrem de mari.
Şi miza pentru iubitorii de artă este la fel de mare. Probabil că multe dintre capodoperele furate nu vor fi recuperate în viitorul apropiat. Unele poate că nu vor mai fi văzute niciodată de către public. Muzeul operelor dispărute oferă o perspectivă extraordinară asupra acestori comori pierdute.
Simon Houpt locuieşte în New York, dar lucrează pentru cel mai important cotidian din Canada, The Globe and Mail, ca editorialist specializat în artă şi cultură. A urmărit îndeaproape excentricităţile lumii artistice şi a licitaţiilor de artă şi a mers pe urma banilor implicaţi în afacerile cu obiecte de artă. Articolele sale au apărut în paginile a numeroase publicaţii internaţionale, precum The New York Times şi revista GQ.
Şi miza pentru iubitorii de artă este la fel de mare. Probabil că multe dintre capodoperele furate nu vor fi recuperate în viitorul apropiat. Unele poate că nu vor mai fi văzute niciodată de către public. Muzeul operelor dispărute oferă o perspectivă extraordinară asupra acestori comori pierdute.
Simon Houpt locuieşte în New York, dar lucrează pentru cel mai important cotidian din Canada, The Globe and Mail, ca editorialist specializat în artă şi cultură. A urmărit îndeaproape excentricităţile lumii artistice şi a licitaţiilor de artă şi a mers pe urma banilor implicaţi în afacerile cu obiecte de artă. Articolele sale au apărut în paginile a numeroase publicaţii internaţionale, precum The New York Times şi revista GQ.