Obsesia rupe gratiile constiintei poetului Sorin Clejan. Crima are loc mult mai tirziu, dar tentativa se pedepseste. Sentinta e implacabila. Vinovatul va cobori in Infern – chiar daca acesta se afla la suprafata – si va strabate toate bolgiile, pina se va elibera printr-o moarte aparenta.
„Trebuie observat ca Emil Mladin stie sa-si aleaga si sa-si construiasca subiectele dozind cu o adevarata maiestrie raportul dintre notatia realista, credibila si limitele imaginarului, altfel spus, scriind spectaculos si dinamic, original si inventiv (chiar in plan epic si psihologic) acolo unde alti confrati se lasa sedusi de simpla fotografiere a mediilor si actiunilor.” (Lucian Chisu)
„...cu toate ca unii il apropie de Hemingway sau de Jack London – pentru vigoarea sa epica, eu prefer sa il asez pe Emil Mladin in paradigma lui Hermann Hesse, a acestei modalitati de proza care, fara sa uite vreodata sa povesteasca, nu ezita niciodata sa se adreseze si constiintei pozitionale a cititorului.“ (Razvan Voncu)
„Trebuie observat ca Emil Mladin stie sa-si aleaga si sa-si construiasca subiectele dozind cu o adevarata maiestrie raportul dintre notatia realista, credibila si limitele imaginarului, altfel spus, scriind spectaculos si dinamic, original si inventiv (chiar in plan epic si psihologic) acolo unde alti confrati se lasa sedusi de simpla fotografiere a mediilor si actiunilor.” (Lucian Chisu)
„...cu toate ca unii il apropie de Hemingway sau de Jack London – pentru vigoarea sa epica, eu prefer sa il asez pe Emil Mladin in paradigma lui Hermann Hesse, a acestei modalitati de proza care, fara sa uite vreodata sa povesteasca, nu ezita niciodata sa se adreseze si constiintei pozitionale a cititorului.“ (Razvan Voncu)