Diferite motive, legate in special de limbajul inadecvat in care redactase aceasta a treia sectiune, l-au facut pe Heidegger sa o arda in cele din urma. Iata insa ca in acelasi an in care a aparut Fiinta si timp (1927),
Heidegger reia intrebarea sa fundamentala in prelegerea de fata — de asta data dintr-un alt punct de vedere, si anume venind pe firul istoriei metafizicii occidentale. Elaborarea analiticii Dasein-ului si, prin aceasta, a intrebarii cu privire la sensul fiintei in genere pornind de la timp, presupunea acum o destructie a conceptului de fiinta pus in joc, in mod inconstient, de catre filozofia traditionala de la Platon la Hegel: si anume fiinta ca "prezenta". Legatura fiintei cu timpul este pusa astfel in lumina, in acest curs, doar la nivelul ecstazei prezentului. Importanta acestor analize pentru propriul proiect l-a facut pe Heidegger sa aleaga prelegerea de fata drept volum inaugural al "Operelor complete", care au inceput sa apara din 1975.
Heidegger reia intrebarea sa fundamentala in prelegerea de fata — de asta data dintr-un alt punct de vedere, si anume venind pe firul istoriei metafizicii occidentale. Elaborarea analiticii Dasein-ului si, prin aceasta, a intrebarii cu privire la sensul fiintei in genere pornind de la timp, presupunea acum o destructie a conceptului de fiinta pus in joc, in mod inconstient, de catre filozofia traditionala de la Platon la Hegel: si anume fiinta ca "prezenta". Legatura fiintei cu timpul este pusa astfel in lumina, in acest curs, doar la nivelul ecstazei prezentului. Importanta acestor analize pentru propriul proiect l-a facut pe Heidegger sa aleaga prelegerea de fata drept volum inaugural al "Operelor complete", care au inceput sa apara din 1975.