„Nu aș dori să se creadă că relațiile eșuate sînt o nenorocire, că trebuie să te ferești să trăiești asemenea experiențe. Avem, în cursul vieții, întîmplări rele, experiențe rele, trădări, adesea chiar din partea unor oameni apropiați nouă, calomnii, dezamăgiri, accidente nefericite, minciuni, intrigi, înșelări, invidii. Toate acestea formează un tezaur al răului care are un mare impact asupra vieții noastre. Nu putem uita ce ni s‑a întîmplat ca experiență negativă. Are vreun rol acest tezaur al răului? Da, spun psihologii, ne face să ne ferim de răul cu care ne‑am putea confrunta, deci are și o latură pozitivă. Nelăsîndu‑ne să uităm ceea ce ne‑a provocat nefericire, suferință, ne avertizează să evităm în viitor ceva ce este rău pentru noi. Ne face să fim mai prudenți, mai conștienți de adversitățile vieții și ne dă o lecție de supraviețuire.” (Aurora Liiceanu)
Eleni și Tina provin din medii foarte diferite, însă au multe în comun: amîndouă sînt grecoaice, amîndouă urmează medicina în România, apoi se repatriază. Amîndouă sînt prietenele Aurorei Liiceanu și amîndouă încep la un moment dat relații cu bărbați căsătoriți. Dacă Eleni se desparte de iubitul ei însurat – fără să-și poată depăși în plan personal condiția socială originară și alegîndu-și mereu parteneri cu un statut modest –, Tina rămîne ani la rînd alături de al ei. Poveștile celor două femei sînt completate de o alta al cărei protagonist este un bărbat: Charles Lindbergh, celebrul pilot american idolatrizat de toată lumea în timpul vieții sale, despre care după decenii s-a aflat că, în paralel cu familia oficială din Statele Unite, a avut trei familii neoficiale în Germania. Analizînd dinamica tuturor acestor relații și a altora, Aurora Liiceanu încearcă să înțeleagă ce anume îi determină pe unii să se angajeze în legături care implică duplicitate și compromis și ce consecințe pot avea asemenea legături asupra psihicului și a vieții noastre.