Să-l înțelegem pe Michael Porter. Ghid esențial despre concurență și strategie

în stoc
SKU
C212679
38.54 LEI

Detalii

Joan Magreta, colaboratoare si editoare timp de multi a lucrarilor lui Porter, s-a decis sa scrie aceasta carte pentru a distila, in beneficiul managerilor, o parte a ideilor lui esentiale - si anume cele despre concurenta (in partea intai) si cele despre strategie (in partea a doua). Cum spune ea, aceasta nu este o carte gen"cum sa…" ci, mai curand, o carte gen"cum sa gandesti despre…" Autoarea isi fructifica profunda cunoastere a lucrarilor lui Porter, incercand sa le rezume, sa le distileze, sa le faca mai lesne de inteles.


De exemplu, porneste de la definitia performantei superioare a companiei, discutand despre mentalitatea de"a fi unic" si opunand-o celei de a fi"cel mai bun". Sursa performantei superioare vine, in opinia lui Porter, atat din structura industriei din care face parte organizatia, cat si din pozitia pe care si-o stabileste compania relativ la ceilalti actori din industria ei. "A concura pentru a fi cel mai bun", considera Porter - si reia Magretta -"inseamna inevitabil a te inscrie intr-o competitie cu suma nula… ofertele companiilor incep sa convearga, incat pana la urma castigul uneia e posibil doar pe seama pierderilor celorlalte". Exemplele din industria transportului aerian abunda - deloc surprinzator, cata vreme companiile aeriene s-au zbatut sa atraga cu toatele aceiasi clienti, carora nu le ramane decat pretul ca baza pentru a alege una sau alta dintre ele.


Din razboiul preturilor intreaga industrie are de suferit, dar si clientii, furnizorii si angajatii care au de suferit din cauza politicilor sistematice de reducere a costurilor. In astfel de medii, orice avantaj competitiv este temporar, deoarece toate companiile se indreapta in aceeasi directie, concurand pentru ocuparea pozitiei de lider. Ca urmare, industria transportului aerian trece dintr-o criza intr-alta, oferind servicii din ce in ce mai slabe. Cum spune Porter, companiile ar trebui sa se imbarce mai degraba intr-o concurenta pentru a fi unice - iar Magretta da ca exemplu trenul de mare viteza nou infiintat pe ruta Madrid-Barcelona, care cucereste din clientii liniilor aeriene oferindu-le un serviciu unic, nu un pret mic.

Mai multe informații

Mai multe informații
Editura BMI
ISBN 9786069332016
Traducător Tatiana Chera
Număr de pagini 358
Data apariției 2013

Recenzii

Spune-ne părerea ta despre acest produs

Să-l înțelegem pe Michael Porter. Ghid esențial despre concurență și strategie