Subiectul cartii Ioanei Beldiman, teza sa de doctorat, se inscrie in procesul de reconsiderare a artei oficiale europene, din secolul al XIX-lea, prin cercetarile datorate lui H.W.Janson, June Hargrove, Anne Middleton, Robert Rosenblum s.a., prin deschiderea Muzeului Orsay si a expozitiilor de sculptura organizate de Anne Pingeot, Antoinette Le Normand-Romain, Terese Burollet, la Paris.
Meritele majore ale acestei lucrari constau in reconstituirea minutioasa si precisa a istoriei relatiilor elitelor romanesti cu arta franceza, a modului in care datorita acestora, intr-o tara lipsita de traditie in domeniul sculpturii, intr-un interval scurt, acest gen devine important si reprezentativ pentru societatea romaneasca.
Meritele majore ale acestei lucrari constau in reconstituirea minutioasa si precisa a istoriei relatiilor elitelor romanesti cu arta franceza, a modului in care datorita acestora, intr-o tara lipsita de traditie in domeniul sculpturii, intr-un interval scurt, acest gen devine important si reprezentativ pentru societatea romaneasca.