Volumele acestei colectii pun la dispozitia profesorilor, parintilor, dar si a copiilor si elevilor, instrumente de evaluare educationala a valorii standard, luandu-se ca referinta continutul programelor scolare in vigoare. Asa cum dorim sa cunoastem in mod obiectiv particularitatile psihologice ale copilului si ale elevului, tot asa trebuie sa cunoastem cat mai exact si profilul educational al acestora. Nu este de ajuns sa stim cum sa instruim, ci e nevoie si sa masuram cat mai putin subiectiv nivelul de instructie si de competente specifice.
Aceste evaluari sunt necesare atat pentru identificarea nivelului de invatare, in diferite momente ale anului scolar (diagnoza), cat si pentru stabilirea unui parcurs al invatarii individualizat in functie de nivelul de pregatire al fiecarui copil si elev (planificarea si prognoza). O evaluare obiectiva a competentelor specifice reale ne ofera solutiile eficiente de invatare adecvata, fie ca e vorba de invatare de consolidare, de excelenta sau remediala. Vom putea de asemenea aprecia si valoarea de performanta atat pentru olimpiade si concursuri, dar si pentru viitoare examene de admitere in trepte superioare de scolarizare.