Cum să îi atragem pe cei mici în uluitoarea lume a muzeelor
Sharon E. Shaffer este consultant muzeal și expert principal în domeniul învățării timpurii și al educației muzeale, iar activitatea desfășurată în cadrul Institutului Smithsonian îi este completată de o carieră didactică la Universitatea din Virginia, unde predă de mai bine de un deceniu. Din perspectiva expertizei centrate pe educația în cadrul muzeului și a experienței în educarea copiilor mici prin artă, obiecte și colecții, Sharon E. Shaffer scrie cartea „Cum să îi atragem pe copiii mici în uluitoarea lume a muzeelor”, o fascinantă incursiune multidisciplinară care pledează pentru dezvoltarea informală a copiilor, și prin înțelegerea rolului educativ al muzeelor.
Volumul este structurat în trei secțiuni, conținând șapte capitole. Astfel, prima secțiune, „Înțelegerea publicului format din copiii mici care vizitează muzeele. Trecut și prezent”, abordează subiectul din perspectivă generală diacronică și pedagogică, rezervându-i trei capitole: „Copiii și muzeele. Introducere”, „Istoria copiilor și a muzeelor din America. Scurtă prezentare generală” și „Teoria învățării și primii ani de viață”. Cea de-a doua secțiune, „Conceperea programelor care îi implică pe copii în operațiunea de construire a semnificației”, tratează subiectul din perspectivă integrativă, inventariind diverse modele educaționale în educația timpurie și racordându-le celor mai bune practici de planificare a copilăriri mici în cadrul muzeelor. În final, ultima secțiune a cărții, „Ceea ce face diferența. Promisiunea pe care o aduce viitorul”, pledează pentru înțelegerea globală a importanței muzeului în viața educabilului, construind o punte între contribuțiile valoroase ale trecutului și viitor.
Editura | Editura Signatura |
---|---|
ISBN | 9786069071786 |
Traducător | Alina Hucai |
Număr de pagini | 176 |
Formatul cărţii | 15.5 x 23.5 cm |
Tip copertă | broșată |
Data apariției | 2023 |
Sharon E. Shaffer este consultant muzeal și expert principal în domeniul învățării timpurii și al educației muzeale, iar activitatea desfășurată în cadrul Institutului Smithsonian îi este completată de o carieră didactică la Universitatea din Virginia, unde predă de mai bine de un deceniu. Din perspectiva expertizei centrate pe educația în cadrul muzeului și a experienței în educarea copiilor mici prin artă, obiecte și colecții, Sharon E. Shaffer scrie cartea „Cum să îi atragem pe copiii mici în uluitoarea lume a muzeelor”, o fascinantă incursiune multidisciplinară care pledează pentru dezvoltarea informală a copiilor, și prin înțelegerea rolului educativ al muzeelor.
Volumul este structurat în trei secțiuni, conținând șapte capitole. Astfel, prima secțiune, „Înțelegerea publicului format din copiii mici care vizitează muzeele. Trecut și prezent”, abordează subiectul din perspectivă generală diacronică și pedagogică, rezervându-i trei capitole: „Copiii și muzeele. Introducere”, „Istoria copiilor și a muzeelor din America. Scurtă prezentare generală” și „Teoria învățării și primii ani de viață”. Cea de-a doua secțiune, „Conceperea programelor care îi implică pe copii în operațiunea de construire a semnificației”, tratează subiectul din perspectivă integrativă, inventariind diverse modele educaționale în educația timpurie și racordându-le celor mai bune practici de planificare a copilăriri mici în cadrul muzeelor. În final, ultima secțiune a cărții, „Ceea ce face diferența. Promisiunea pe care o aduce viitorul”, pledează pentru înțelegerea globală a importanței muzeului în viața educabilului, construind o punte între contribuțiile valoroase ale trecutului și viitor.
Pe lângă abordarea teoretică, Sharon E. Shaffer pune la dispoziția cititorului și o serie de materiale suplimentare având ca miză optimizarea calității timpului petrecut în muzeu, atât pentru copii, cât și pentru adulți. Din acest punct de vedere, temele de reflecție propun înțelegerea tipului de public țintă, familiarizarea cu diverse teorii și teoreticieni din domeniul educațional, sugestii privind învățarea pe bază de obiect ori strategii de predare în cadrul muzeului.
Conștientă de principiul fundamental care stă la baza învățării, în cartea „Cum să îi atragem pe copiii mici în uluitoarea lume a muzeelor”, Sharon E. Shaffer elaborează mai mult decât niște metode esențiale pentru dezvoltarea pedagogică a educatorilor muzeali, prin ilustrarea diverselor exemple de activități. Meritul cu adevărat esențial al acestei cărți este acela de a promova o educație care îi pregătește pe copii să se dezvolte intelectual prin activitățile desfășurate, devenind totodată conștienți de responsabilitățile pe care le au față de societatea în care trăiesc.
Validate your login