Dans

în stoc
SKU
a169132
61.01 LEI
Pe scurt
CARTE + CD 51 de poeme rostite la Radio de Nina Cassian între 1959 şi 2003 Nina Cassian revine la Editura Casa Radio cu reeditarea audiobookului (carte şi CD) de mare succes Dans – într-o ediţie substanţial adăugită, cu noi poeme în lectura autoarei şi un interviu despre viaţă şi operă şi emigrare.
Mai multe informații
EdituraCasa Radio
Colecție Biblioteca de poezie romaneasca
Ediția cărții a II-a
ISBN 978-606-846-854-9
Număr de pagini 128
Formatul cărţii 16 x 16 cm
Tip copertă Cartonata
Data apariției 2024
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsDans
Rating-ul tău

CARTE + CD
51 de poeme rostite la Radio de Nina Cassian între 1959 şi 2003

Nina Cassian revine la Editura Casa Radio cu reeditarea audiobookului (carte şi CD) de mare succes Dans – într-o ediţie substanţial adăugită, cu noi poeme în lectura autoarei şi un interviu despre viaţă şi operă şi emigrare.

Nina Cassian, contestată de unii din pricini politice (şi, într-o parte a operei sale, şi estetice, aşa cum se poate citi în prefaţa „Sânge estetic” semnată de Cosmin Ciotloş), este, fără umbrele îndoielilor, o poetă de un incontestabil talent şi nerv liric, o personalitate literară traversând decenii şi care se impune încă, prin vocea sa (aici şi la propriu, prin versurile în lectură proprie), publicului iubitor de poezie.

„Forte poeta rămâne [...] în poezia de dragoste, pe care antologia aceasta o ilustrează, din fericire, îndeajuns, chiar cu câteva exponențiale. [...] Nina Cassian e o senzorială, așa cum senzorial era, pe alt versant, Emil Brumaru. Diferența constă în contact: la autorul Dulapului îndrăgostit toate veneau deodată și se așezau direct în nervi, fără o mediere așa zicând reflexivă. La ea, ca la puțini alții (deși mi-e greu să mai găsesc în literatura română de azi până și un altul care să-i stea alături), avem un caz complet de natura culturans. Evocam mai sus lecțiile de prezență scenică pe care, adolescentă, viitoarea poetă le-a luat. Li se cuvin adăugate cele de armonie cu Mihail Jora și de compoziție cu Constantin Silvestri. Desen, tânăra a studiat cu Löwendal și apoi cu M.H. Maxy. Nu-i venea, așadar strâmt, nici una dintre căile posibile de foraj intim. Știa când și cum să frondeze, după cum avea intuiția pauzelor necesare. Uneori, pe acestea din urmă le și execută amplu în rostire.” - (Din „Cuvânt-înainte” semnat de Cosmin Ciotloş)