De ce copiii nostri se transforma in tirani?
Un pusti de-o schioapa se arunca pe jos in mijlocul magazinului; un elev de gimnaziu se plimba prin clasa in mijlocul orei; un adolescent razgaiat „n-are chef" sa invete nicio meserie. Parintilor, profesorilor sau chiar angajatorilor, peisajul le este deja familiar. Cum se face ca acesti copii au ajuns sa-i joace pe degete pe adulti si sa nu mai respecte nicio autoritate? Michael Winterhoff, psihiatru de copii, explica in ce fel abdicarea de la reperele educationale traditionale, dar si incurajarea unei relatii de „parteneriat" (de negociere) intre parinti si copii a dus la situatia in care copiii sunt complet lipsiti de acele oglindiri, limitari si indrumari vitale pentru a deprinde autocontrolul si a creste nu doar fizic, ci si emotional. Discutand tendinta parintilor de a-si proiecta neimplinirile in viata copilului, cartea ne reconduce la radacinile parentajului: copiii trebuie sa redevina copii, iar parintii trebuie sa redevina educatorii grijulii, dar fermi, de care copiii au nevoie pentru o dezvoltare armonioasa.
Michael Winterhoff are un cabinet de psihiatrie pediatrica in Bonn si este specializat in tulburarile de dezvoltare ale copiilor si adolescentilor.
Gradinita si scoala primara: modificari absolut necesare
Noi sarcini pentru bunici
Cum ne putem reveni: constientizarea vine inainte de solutionare
Din cuprins:
Capitolul 1. Intre supermame si situatiile de criza educationala — cand copiii se transforma in tirani
Capitolul 2. Ce se intampla cu copiii nostri. Despre briose si despre teme pentru acasa nefacute
Capitolul 3. De ce psihicul joaca un rol atat de important
Capitolul 4. Decaderea in etape — de la educatia intuitiva la simbioza Scolile devin active
Capitolul 5. Prima tulburare relationala. Parteneriatul — copiii sunt eliberati fortat din rolul lor subordonat
Capitolul 6. A doua tulburare relationala. Proiectia — parintii se plaseaza sub nivelul copilului
Capitolul 7. A treia tulburare relationala. Simbioza — cand psihicul parintilor fuzioneaza cu cel al copilului lor
Capitolul 8. Societatea disfunctionala
Capitolul 9. Spre ce trebuie sa ne indreptam: restabilirea capacitatii de relationare — sa‑i privim pe copii din nou ca pe niste copii
Un pusti de-o schioapa se arunca pe jos in mijlocul magazinului; un elev de gimnaziu se plimba prin clasa in mijlocul orei; un adolescent razgaiat „n-are chef" sa invete nicio meserie. Parintilor, profesorilor sau chiar angajatorilor, peisajul le este deja familiar. Cum se face ca acesti copii au ajuns sa-i joace pe degete pe adulti si sa nu mai respecte nicio autoritate? Michael Winterhoff, psihiatru de copii, explica in ce fel abdicarea de la reperele educationale traditionale, dar si incurajarea unei relatii de „parteneriat" (de negociere) intre parinti si copii a dus la situatia in care copiii sunt complet lipsiti de acele oglindiri, limitari si indrumari vitale pentru a deprinde autocontrolul si a creste nu doar fizic, ci si emotional. Discutand tendinta parintilor de a-si proiecta neimplinirile in viata copilului, cartea ne reconduce la radacinile parentajului: copiii trebuie sa redevina copii, iar parintii trebuie sa redevina educatorii grijulii, dar fermi, de care copiii au nevoie pentru o dezvoltare armonioasa.
Michael Winterhoff are un cabinet de psihiatrie pediatrica in Bonn si este specializat in tulburarile de dezvoltare ale copiilor si adolescentilor.
Gradinita si scoala primara: modificari absolut necesare
Noi sarcini pentru bunici
Cum ne putem reveni: constientizarea vine inainte de solutionare
Din cuprins:
Capitolul 1. Intre supermame si situatiile de criza educationala — cand copiii se transforma in tirani
Capitolul 2. Ce se intampla cu copiii nostri. Despre briose si despre teme pentru acasa nefacute
Capitolul 3. De ce psihicul joaca un rol atat de important
Capitolul 4. Decaderea in etape — de la educatia intuitiva la simbioza Scolile devin active
Capitolul 5. Prima tulburare relationala. Parteneriatul — copiii sunt eliberati fortat din rolul lor subordonat
Capitolul 6. A doua tulburare relationala. Proiectia — parintii se plaseaza sub nivelul copilului
Capitolul 7. A treia tulburare relationala. Simbioza — cand psihicul parintilor fuzioneaza cu cel al copilului lor
Capitolul 8. Societatea disfunctionala
Capitolul 9. Spre ce trebuie sa ne indreptam: restabilirea capacitatii de relationare — sa‑i privim pe copii din nou ca pe niste copii
Editura | Trei |
---|---|
Colecție | Psihologie Practica pentru Parinti |
ISBN | 978-606-719-904-8 |
Traducător | Doina Fischbach |
Număr de pagini | 176 |
Formatul cărţii | 200 x 130 mm |
Tip copertă | Necartonata |
Data apariției | 2017 |
Validate your login