Despre televiziune
Epuizat din stoc
SKU
C164774
9.08 LEI
Pe scurt
Televiziunea anilor 50 se dorea culturala si se slujea, intrucatva,de monopolul pe care il detinea pentru a le impune tuturor produse cu pretentii culturale, si pentru a forma gustul marelui public.
Televiziunea anilor 90 cauta, dimpotriva, sa exploateze si sa flateze gusturi pentru a cuceri o audienta cat mai larga, oferindu-le telespectatorilor produse brute.
Televiziunea anilor 90 cauta, dimpotriva, sa exploateze si sa flateze gusturi pentru a cuceri o audienta cat mai larga, oferindu-le telespectatorilor produse brute.
Volumul de faţă cuprinde două cursuri televizate, ţinute la Collège de France, care înfăţişează, într-o formă clară şi sintetică, cele mai recente achiziţii ale cercetării asupra televiziunii.
Primul (Platoul şi culisele lui) demontează mecanismele cenzurii invizibile ce acţionează pe micul ecran şi dezvăluie câteva dintre secretele de fabricaţie ale acestor artefacte care sunt imaginile şi discursurile de televiziune.
Cel de-al doilea (Structura invizibilă şi efectele ei) explică felul în care televiziunea, care domină lumea jurnalismului, a alterat până în profunzime funcţionarea unor universuri atât de diferite precum cele ale artei, literaturii, filosofiei ori politicii, şi chiar ale justiţiei şi ştiinţei, prin introducerea în sânul acestora a logicii audimatului, adică a supunerii demagogice la exigenţele plebiscitului comercial.
Primul (Platoul şi culisele lui) demontează mecanismele cenzurii invizibile ce acţionează pe micul ecran şi dezvăluie câteva dintre secretele de fabricaţie ale acestor artefacte care sunt imaginile şi discursurile de televiziune.
Cel de-al doilea (Structura invizibilă şi efectele ei) explică felul în care televiziunea, care domină lumea jurnalismului, a alterat până în profunzime funcţionarea unor universuri atât de diferite precum cele ale artei, literaturii, filosofiei ori politicii, şi chiar ale justiţiei şi ştiinţei, prin introducerea în sânul acestora a logicii audimatului, adică a supunerii demagogice la exigenţele plebiscitului comercial.
Editura | Art |
---|---|
Colecție | Demonul teoriei |
Ediția cărții | I |
ISBN | 973-124-047-3 |
Traducător | Bogdan Ghiu |
Număr de pagini | 174 |
Formatul cărţii | 13 x 20 cm |
Data apariției | 2007 |
Scrie o recenzie
Am găsit alte produse care v-ar plăcea!
Validate your login