Didactica domeniului Limbă şi comunicare. Învăţământ preşcolar
Editura | Polirom |
---|---|
Colecție | Collegium |
Ediția cărții | I |
ISBN | 9789734692903 |
Număr de pagini | 544 |
Formatul cărţii | 16 x 23,5 cm |
Tip copertă | broșată |
Data apariției | 2023 |
Fiecare educator își configurează o anumită abordare în provocatoarea întâlnire cu mintea și sufletul copiilor, fixându-și anumite repere pentru a personaliza și a contextualiza demersul instructiv-educativ. Structurată pornind de la ultimul curriculum din învățământul preșcolar (Curriculumul pentru educația timpurie, 2019), lucrarea Angelicăi Hobjilă vine în sprijinul actualilor și viitorilor educatori sau profesori pentru învățământul preșcolar, inclusiv al celor care se pregătesc pentru susținerea examenelor de definitivare în învățământ sau de obținere a gradelor didactice. Volumul conține toate elementele necesare abordării conținuturilor subordonate domeniului experiențial Limbă și comunicare în grădiniță, de la finalități și proiectare la metode și materiale didactice specifice, forme de organizare a activităților didactice sau coordonate ale evaluării în preșcolaritate. Perspectiva teoretică de ansamblu e însoțită de numeroase exemple de aplicare la grupă, de la modele de proiecte didactice la metode/instrumente de evaluare, sarcini didactice și situații de învățare.
Curriculumul pentru învățământul preșcolar – între vechi și nou • Repere în utilizarea codului limbii române la vârsta preșcolară • Domeniul Dezvoltarea limbajului, a comunicării și a premiselor citirii și scrierii – elemente vizate în etapa preșcolarității • Conținuturile subsumate, în grădiniță, domeniului experiențial Limbă și comunicare: între explicit și implicit • Strategii didactice valorificabile, în etapa preșcolarității, în activități/secvențe de activități centrate pe problematica limbii și a comunicării • Mijloace de învățământ folosite în grădiniță: clasic și tehnologie • Activitatea – mijloc de realizare a demersului instructiv-educativ în grădiniță: aplicații pentru domeniul experiențial Limbă și comunicare • Evaluarea în grădiniță – contextualizări pentru domeniul experiențial Limbă și comunicare • Prefigurări ale citit-scrisului în etapa preșcolarității
Angelica Hobjilă este conferențiar universitar doctor la Facultatea de Psihologie şi Științe ale Educației din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, titulara unor cursuri din sfera comunicării, a limbii române, a literaturii pentru copii şi a didacticii acestora, cu aplicabilitate la nivel preșcolar şi primar. S-a implicat în proiecte naționale şi internaționale şi a publicat articole în reviste de specialitate, respectiv capitole în lucrări colective, reflectând principalele sale domenii de interes: didactica domeniului Limbă şi comunicare, deixis, comunicare, discurs, limba română, literatura pentru copii, teatru. Volume publicate: Microsistemul deicticelor în limba română vorbită neliterară actuală (Iaşi, Casa Editorială Demiurg, 2003); Elemente de didactică a limbii şi literaturii române pentru ciclul primar (Iași, Junimea, 2006); Elemente de didactică a activităților de educare a limbajului (etapa preșcolarității) (Iași, Institutul European, 2008); Comunicare, discurs, teatru. Delimitări teoretice şi deschideri aplicative (Iași, Institutul European, 2012); Limba română. Repere teoretice şi aplicații (Iași, Institutul European, 2012); Limbă şi comunicare – perspective didactice. Aplicații pentru învățământul primar (Iași, Editura Universității „Alexandru Ioan Cuza”, 2016).
Validate your login