Fata care s-a transformat în bețișoare
După succesul internațional pe care l-a avut cu romanul „Femeia cu fusta violet”, Natsuko Imamura ne propune volumul „Fata care s-a transformat în bețișoare”. Trei figuri feminine și parcursul lor dinspre copilărie spre maturitate sunt surprinse în aceste povestiri, prima dintre ele, cea care dă și titlul cărții, fiind adaptată pentru teatru radiofonic și transmisă în Japonia în 2022. Profund însingurate, tânjind după o formă de atașament pentru care nici un sacrificiu nu li se pare prea mare, cele trei protagoniste se mișcă într-o lume uneori senzorială, alteori erotizată, care glisează cu ușurință dintr-un escapism de tip manga în tot atâtea încercări de a fugi de singurătate și respingere.
Editura | Humanitas Fiction |
---|---|
Colecție | Raftul Denisei |
Ediția cărții | I |
ISBN | 978-606-097-336-2 |
Traducător | Magdalena Ciubăncan |
Număr de pagini | 184 |
Formatul cărţii | 13 x 20 cm |
Tip copertă | broșată |
Data apariției | 2023 |
După succesul internațional pe care l-a avut cu romanul Femeia cu fusta violet, Natsuko Imamura ne propune volumul Fata care s-a transformat în bețișoare. Trei figuri feminine și parcursul lor dinspre copilărie spre maturitate sunt surprinse în aceste povestiri, prima dintre ele, cea care dă și titlul cărții, fiind adaptată pentru teatru radiofonic și transmisă în Japonia în 2022. Profund însingurate, tânjind după o formă de atașament pentru care nici un sacrificiu nu li se pare prea mare, cele trei protagoniste se mișcă într-o lume uneori senzorială, alteori erotizată, care glisează cu ușurință dintr-un escapism de tip manga în tot atâtea încercări de a fugi de singurătate și respingere.
„Trei povestiri despre chipurile iubirii, despre inocență și suferință. Odată ce ai intrat în lumile cărora le dă viață Natsuko Imamura, e greu să le mai uiți.“ — asajikan.jp
„Un volum de povestiri tulburătoare, stranii, în care o dorință inocentă transformă viața de zi cu zi într-o realitate distorsionată, iar personajele vulnerabile tânjesc după o dragoste absolută.“ — books.bunshun.jp
„Natsuko Imamura scrie despre izolare, obsesie, dinamica puterii și nu mai puțin despre rolul femeii în societatea japoneză de astăzi.“ — thetorogichronicles.com
NATSUKO IMAMURA s-a născut în 1980, în orașul Hiroshima. Studenția și-a petrecut-o în orașul Ōsaka, unde s-a stabilit definitiv. A debutat cu microromanul Atarashii musume (Fata cea nouă), încununat în 2010 cu Premiul Osamu Dazai, căruia un an mai târziu i-a schimbat titlul în Kochira Amiko (Aici Amiko) și l-a publicat alături de nuvelele Pikunikku (Picnic) și Chizu-san (Doamna Chizu), volumul primind Premiul Yukio Mishima în 2011. Un alt roman al său, Ahiru, a câștigat Premiul Hayao Kawai în 2016, fiind nominalizat și la Premiul Akutagawa. În 2017, autoarea și-a adăugat în palmares Premiul Nōma pentru Hoshi no ko (Copilul stelelor), aflat de asemenea pe lista de nominalizări pentru Premiul Akutagawa, pe care îl va primi doi ani mai târziu, în 2019, pentru Femeia cu fustă violet (Murasaki no sukāto no onna, 2019; Humanitas Fiction, 2022), roman tradus ulterior în peste douăzeci de limbi. În 2020 i-a apărut volumul de povestiri Fata care s-a transformat în bețișoare (Ki ni natta Asa; Humanitas Fiction, 2023) și în același an Natsuko Imamura a fost răsplătită cu Premiul Cetățean de Onoare al Orașului Hiroshima.
Validate your login