Femeia minimarket

în stoc
SKU
a172273
29.95 LEI
Pe scurt

Premiul Akutagawa 2016 


„Un roman comic, curajos... copleşitor.” (Hiromi Kawakami) 


„Stranie, detaşată, incisivă şi de o profunzime care te lasă mut, Femeia minimarket este un dar pentru oricine s-a simţit respins de lumea în care trăieşte.” (Ruth Ozeki)


„O interpretare pătrunzătoare a conformismului social şi a culturii muncii în lumea japoneză contemporană… Sayaka Murata îşi spune părerea direct, nu fără ironie, despre felul în care femeia japoneză ar trebui să evolueze în societate: fie se supune prejudecăţilor, fie va fi victima frustrării, a fricii, a furiei semenilor.” (Kirkus Reviews)


„Romanul lui Sayaka Murata transpune în cuvinte tristeţea, angoasa, jalea cuiva incapabil să-şi spună cum ar vrea propriile trăiri…” (Ryū Murakami)


La treizeci şi şase de ani, Keiko Furukura are toate „atuurile” tipice ale unei femei-paria în societatea japoneză: lucrează de optsprezece ani cu jumătate de normă într-un minimarket, într-o suburbie a capitalei nipone, este necăsătorită, nu a avut niciodată un iubit şi nu se poate lăuda cu nici o experienţă sexuală. Metamorfozată din cauza rutinei zilnice într-un amalgam incontrolabil de ticuri verbale, gesturi mecanice, blazare şi oboseală cronică, Keiko ajunge să facă faţă din ce în ce mai greu presiunilor familiei şi prietenilor de a-şi asuma un mariaj şi un contract cu normă întreagă la o companie de top, alegeri ce i-ar garanta statutul de „femeie normală şi decentă”.
În încercarea de a se „vindeca” de inadaptabilitatea sa la tiparele sociale, eroina începe o stranie relaţie cu Shiraha, un fost coleg de muncă, un misogin înverşunat, el însuşi inadaptat la cerinţele exigente ale societăţii nipone. Infuzie de umor spumos, sarcasm şi autoironie, Femeia minimarket oferă cititorilor o radiografie actuală a mentalului social japonez.


 


 

Premiul Akutagawa 2016 


„Un roman comic, curajos... copleşitor.” (Hiromi Kawakami) 


„Stranie, detaşată, incisivă şi de o profunzime care te lasă mut, Femeia minimarket este un dar pentru oricine s-a simţit respins de lumea în care trăieşte.” (Ruth Ozeki)


„O interpretare pătrunzătoare a conformismului social şi a culturii muncii în lumea japoneză contemporană… Sayaka Murata îşi spune părerea direct, nu fără ironie, despre felul în care femeia japoneză ar trebui să evolueze în societate: fie se supune prejudecăţilor, fie va fi victima frustrării, a fricii, a furiei semenilor.” (Kirkus Reviews)


„Romanul lui Sayaka Murata transpune în cuvinte tristeţea, angoasa, jalea cuiva incapabil să-şi spună cum ar vrea propriile trăiri…” (Ryū Murakami)


La treizeci şi şase de ani, Keiko Furukura are toate „atuurile” tipice ale unei femei-paria în societatea japoneză: lucrează de optsprezece ani cu jumătate de normă într-un minimarket, într-o suburbie a capitalei nipone, este necăsătorită, nu a avut niciodată un iubit şi nu se poate lăuda cu nici o experienţă sexuală. Metamorfozată din cauza rutinei zilnice într-un amalgam incontrolabil de ticuri verbale, gesturi mecanice, blazare şi oboseală cronică, Keiko ajunge să facă faţă din ce în ce mai greu presiunilor familiei şi prietenilor de a-şi asuma un mariaj şi un contract cu normă întreagă la o companie de top, alegeri ce i-ar garanta statutul de „femeie normală şi decentă”.
În încercarea de a se „vindeca” de inadaptabilitatea sa la tiparele sociale, eroina începe o stranie relaţie cu Shiraha, un fost coleg de muncă, un misogin înverşunat, el însuşi inadaptat la cerinţele exigente ale societăţii nipone. Infuzie de umor spumos, sarcasm şi autoironie, Femeia minimarket oferă cititorilor o radiografie actuală a mentalului social japonez.


 


 

Mai multe informații
EdituraPolirom
Colecție Biblioteca Polirom
ISBN 978-973-46-7223-3
Traducător Iolanda Prodan
Număr de pagini 168
Formatul cărţii 130x200
Tip copertă necartonata
Data apariției 2018
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsFemeia minimarket
Rating-ul tău