Ieri. Nu contează
Povestea unei mari iubiri imposibile, microromanul Ieri (1995) își extrage forța din stilul laconic, imaginarul oniric și reflecțiile sumbre ale lui Sandor Lester, un emigrant care lucrează într‑o fabrică, visează să devină scriitor și o așteaptă pe femeia ideală, pe nume Line; într‑o bună zi, aceasta se ivește chiar din trecutul lui, din vremea când purta un alt nume… Oscilând între absurd, lirism și tensiune de coșmar, povestirile din volumul Nu contează (2005) sunt impregnate de o atmosferă stranie și tulburătoare, care e probabil cea mai tainică parte a operei Ágotei Kristóf. „O concizie care o să vă taie răsuflarea.“ – Hugo Marsan, Le Monde des Livres
Ágota Kristóf (1935–2011) s‑a născut în Ungaria, pe care a părăsit‑o clandestin în 1956, refugiindu‑se la Neuchâtel, în Elveţia. A lucrat într‑o fabrică de ceasuri și a început să scrie în franceză, limba exilului său. Este autoarea Trilogiei gemenilor – Marele caiet (1986), Dovada (1988) și A treia minciună (1991) –, care i‑a adus celebritatea pe plan mondial.
Editura | Univers |
---|---|
Colecție | Globus |
ISBN | 9789733417187 |
Traducător | Ana-Veronica Mircea |
Număr de pagini | 174 |
Formatul cărţii | 11 x 18 cm |
Tip copertă | broșată |
Data apariției | 2024 |
Povestea unei mari iubiri imposibile, microromanul Ieri (1995) își extrage forța din stilul laconic, imaginarul oniric și reflecțiile sumbre ale lui Sandor Lester, un emigrant care lucrează într‑o fabrică, visează să devină scriitor și o așteaptă pe femeia ideală, pe nume Line; într‑o bună zi, aceasta se ivește chiar din trecutul lui, din vremea când purta un alt nume… Oscilând între absurd, lirism și tensiune de coșmar, povestirile din volumul Nu contează (2005) sunt impregnate de o atmosferă stranie și tulburătoare, care e probabil cea mai tainică parte a operei Ágotei Kristóf. „O concizie care o să vă taie răsuflarea.“ – Hugo Marsan, Le Monde des Livres
Ágota Kristóf (1935–2011) s‑a născut în Ungaria, pe care a părăsit‑o clandestin în 1956, refugiindu‑se la Neuchâtel, în Elveţia. A lucrat într‑o fabrică de ceasuri și a început să scrie în franceză, limba exilului său. Este autoarea Trilogiei gemenilor – Marele caiet (1986), Dovada (1988) și A treia minciună (1991) –, care i‑a adus celebritatea pe plan mondial.
Validate your login