Mansardă la Paris cu vedere spre moarte
Aflat la limita dintre teatru de ideiî- parabolaî- parodieî- teatru politic, sau mai bine zis imbinand in mod surprinzator cele patru formule estetice, dramaturgia lui Matei Visniec impresioneaza prin consecventa cu care autorul isi asumaî- discret si neconventionalî- dificila sarcina de a-l transforma pe spectatorul insusi in martor si, implicit, actor in propria-i piesa. E un joc deosebit de subtil pe care Matei Visniec il conduce cu suplete si eleganta. Scriitorul se situeaza pe o pozitie deopotriva ceremonioasa si conventionala in raport cu faptul de viata evocat. Analizate in aceasta lumina, piesele lui Matei Visniec devin secvente din ceea ce s-ar putea numi o comedie a comportamentului uman in societate. Este o constructie textuala, la nivelul cuvantului, o parodie a ritualului vietii zilnice. Teatrul lui Matei Visniec este de tip ofensiv, in ceea ce priveste cucerirea publicului, printr-un mesaj, pe alocuri, imperativ. Piesa care da chiar titlul volumuluiî- Mansarda la Paris cu vedere spre moarte î a avut de curand premiera la Teatrul National din Cluj, in regia lui Radu Afrim. Celelalte piese incluse in volum, scrise intre 1995 si 2005, sunt: Richard al III-lea nu se mai face sau Scene din viata lui Meyerhold, Hotel Europa Complet si Paparazzi sau Cronica unui rasarit de soare avortat.
Editura | Paralela 45 |
---|---|
Colecție | BIBLIOTECA ROMÂNEASCĂ |
Ediția cărții | a III-a |
ISBN | 973-697-750-1 |
Număr de pagini | 288 |
Formatul cărţii | 14*20 cm |
Data apariției | 2011 |
Validate your login