Medusa
Suflul retoric din Medusa are forța unei mașinării indestructibile, capabile să se autosusțină la intensitățile expresive necesare înregistrării „cadru după cadru după cadru”, și imaginația poetică să colonizeze orice. Iar sensibilitatea matură, cu senzorii inteligenți perfect stabilizați pe destructurarea somatografică a stereotipurilor feminității în alternative personale și o perspectivă extinsă asupra domeniului luptei, bazată pe un întreg arsenal interior al experienței tensiunii raționalizate, retraduse înapoi într-un corporal profund culturalizat, o avantajează teribil. În fine, totul la acest comeback impresionant lasă o impresie de oțel inoxidabil învestit la maximum cu potențial creativ. Ramona Hărșan
Medusa Ritei Chirian reprezintă, în același timp, furia și puterea feminină nestăvilite și „depresia cu cap de femeie”. Cele două atitudini sunt liniile de forță ale acestui volum, iar din îmbinarea lor crește luciditatea cu care poeta își privește lumea, dar și pe sine însăși. Nu e nicio surpriză că Rita Chirian își tratează subiectele fără niciun menajament, am fost cuceriți de directețea sa încă de la debut, dar ce este diferit și cu adevărat special la Medusa este că toată revolta poetei nu mai este impulsivă, ci calculată, făcută cu „poftă de claritate”, îndreptată către toate instanțele care ne ordonează viața și articulată în poeme scurte și năucitoare sau în colaje care impresionează prin cele mai neașteptate asocieri, construite care de care mai ingenios. Galerie a trucurilor și atuurilor poeziei sale, precum și laborator în care Rita Chirian a căutat noi formule de a sonda realitățile interioare și exterioare deopotrivă, Medusa este cel mai matur volum al său de până acum. Victor Cobuz
Rita Chirian (n. 1982) este doctor în Litere, cu teza Sandalele lui Empedocle. Anatomia mutațiilor po(i)etice postcomuniste (2012), scrie cronică și eseu și a tradus cărți din limbile franceză și engleză.
A publicat volumele de poezie: Sevraj (2006, Premiul Național de Poezie „Mihai Eminescu” Opus Primum), poker face (2010), Asperger (2012) și Casa fleacurilor (2016, Premiul „Tânărul scriitor al anului 2016”).
Editura | Casa de Editura Max Blecher |
---|---|
Colecție | Plantatii |
ISBN | 9786306547210 |
Număr de pagini | 96 |
Formatul cărţii | 13,1 x21 cm |
Tip copertă | broșată |
Data apariției | 2024 |
Suflul retoric din Medusa are forța unei mașinării indestructibile, capabile să se autosusțină la intensitățile expresive necesare înregistrării „cadru după cadru după cadru”, și imaginația poetică să colonizeze orice. Iar sensibilitatea matură, cu senzorii inteligenți perfect stabilizați pe destructurarea somatografică a stereotipurilor feminității în alternative personale și o perspectivă extinsă asupra domeniului luptei, bazată pe un întreg arsenal interior al experienței tensiunii raționalizate, retraduse înapoi într-un corporal profund culturalizat, o avantajează teribil. În fine, totul la acest comeback impresionant lasă o impresie de oțel inoxidabil învestit la maximum cu potențial creativ. Ramona Hărșan
Medusa Ritei Chirian reprezintă, în același timp, furia și puterea feminină nestăvilite și „depresia cu cap de femeie”. Cele două atitudini sunt liniile de forță ale acestui volum, iar din îmbinarea lor crește luciditatea cu care poeta își privește lumea, dar și pe sine însăși. Nu e nicio surpriză că Rita Chirian își tratează subiectele fără niciun menajament, am fost cuceriți de directețea sa încă de la debut, dar ce este diferit și cu adevărat special la Medusa este că toată revolta poetei nu mai este impulsivă, ci calculată, făcută cu „poftă de claritate”, îndreptată către toate instanțele care ne ordonează viața și articulată în poeme scurte și năucitoare sau în colaje care impresionează prin cele mai neașteptate asocieri, construite care de care mai ingenios. Galerie a trucurilor și atuurilor poeziei sale, precum și laborator în care Rita Chirian a căutat noi formule de a sonda realitățile interioare și exterioare deopotrivă, Medusa este cel mai matur volum al său de până acum. Victor Cobuz
Rita Chirian (n. 1982) este doctor în Litere, cu teza Sandalele lui Empedocle. Anatomia mutațiilor po(i)etice postcomuniste (2012), scrie cronică și eseu și a tradus cărți din limbile franceză și engleză.
A publicat volumele de poezie: Sevraj (2006, Premiul Național de Poezie „Mihai Eminescu” Opus Primum), poker face (2010), Asperger (2012) și Casa fleacurilor (2016, Premiul „Tânărul scriitor al anului 2016”).
Validate your login