Melancolica moarte a Băiatului-stridie & alte istorii
Cu ilustrațiile autorului
„Melancolica moarte a Băiatului-stridie exprimă cu intensitate suferinţa unui adolescent marginalizat. Ca și filmele sale, poemele lui Tim Burton reușesc să fie deopotrivă copilărești și sofisticate, împletind inocenţa cu macabrul.“ — New York Times
„În maniera povestirilor unor Shel Silverstein, Roald Dahl sau Edward Gorey – dar provenind dintr-un și mai perfid tărâm al fanteziei –, poveștile înfiorătoare ale lui Tim Burton invocă fantasticul cu o oarecare demenţă.“ — Entertainment Weekly
„Copiii din poveștile acestui Tim cel Crud – «părintele» lui Edward Mâini-de-Foarfecă, al Călăreţului fără Cap și al Miresei moarte – sunt bizare bricolaje a două lumi. Pe jumătate minerale, obiecte, plante sau moluște, condamnate la diferenţă, la batjocură și, în cele din urmă, la crude morţi premature, personajele lui Burton sunt, de fapt, epifanii infantile care incomodează și stânjenesc prin stranietatea lor. Proscriși încă de la naștere, acești monstruleţi mecanomorfi, acești alieni candizi, aceste deșeuri cu suflet își petrec copilăria în izolare și singurătate. Normalitatea le face rău, iar oamenii nu știu să-i iubească pe cei care nu le seamănă.“ — MARIUS CHIVU
Editura | Humanitas |
---|---|
Ediția cărții | a II-a |
ISBN | 978-973-50-7794-5 |
Traducător | Marius Chivu |
Număr de pagini | 124 |
Formatul cărţii | 13 x 20 cm |
Tip copertă | broșată |
Data apariției | 2023 |
Cu ilustrațiile autorului
Traducere de Marius Chivu
„Melancolica moarte a Băiatului-stridie exprimă cu intensitate suferinţa unui adolescent marginalizat. Ca și filmele sale, poemele lui Tim Burton reușesc să fie deopotrivă copilărești și sofisticate, împletind inocenţa cu macabrul.“ — New York Times
„În maniera povestirilor unor Shel Silverstein, Roald Dahl sau Edward Gorey – dar provenind dintr-un și mai perfid tărâm al fanteziei –, poveștile înfiorătoare ale lui Tim Burton invocă fantasticul cu o oarecare demenţă.“ — Entertainment Weekly
„Copiii din poveștile acestui Tim cel Crud – «părintele» lui Edward Mâini-de-Foarfecă, al Călăreţului fără Cap și al Miresei moarte – sunt bizare bricolaje a două lumi. Pe jumătate minerale, obiecte, plante sau moluște, condamnate la diferenţă, la batjocură și, în cele din urmă, la crude morţi premature, personajele lui Burton sunt, de fapt, epifanii infantile care incomodează și stânjenesc prin stranietatea lor. Proscriși încă de la naștere, acești monstruleţi mecanomorfi, acești alieni candizi, aceste deșeuri cu suflet își petrec copilăria în izolare și singurătate. Normalitatea le face rău, iar oamenii nu știu să-i iubească pe cei care nu le seamănă.“ — MARIUS CHIVU
TIM BURTON (n. 1958) este regizorul și scenaristul unor filme celebre precum Batman (1989), Edward Scissorhands (Edward Mâini-de-Foarfecă, 1990), Batman Returns (Batman revine, 1992), Ed Wood (1994), Sleepy Hollow (Legenda călăreţului fără cap, 1999), Big Fish (Peștele cel mare, 2003), Charlie and the Chocolate Factory (Charlie și fabrica de ciocolată, 2005), Corpse Bride (Mireasa moartă, 2005), Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street (Sweeney Todd: Bărbierul diabolic din Fleet Street, 2007), Alice in Wonderland (Alice în Ţara Minunilor, 2010), Big Eyes (Ferestrele sufletului, 2014), Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children (Copiii domnișoarei Peregrine, 2016). Atmosfera gotică a filmelor sale întunecate și crude, adesea cu teme morbide, populate de bizare personaje damnate, l-a impus drept unul dintre cei mai originali şi mai stranii regizori de la Hollywood. Este un fan al filmelor cu Vincent Price, actorul său fetiș este Johnny Depp și are doi copii cu actriţa Helena Bonham Carter. În 2022 a revenit în atenţia publicului cu serialul Wednesday, ce o are ca protagonistă pe mezina familiei Addams și care a fost filmat în bună parte în România.
Validate your login