Perfecționismul în copilărie și adolescență

în stoc
SKU
a272342
95.00 LEI
Pe scurt

Trăim într-o epocă în care mult prea mulți tineri sunt supuși cerințelor de a fi perfecți
sau trăiesc nevoia de a fi perfecți. Este periculos perfecționismul pentru copii și adolescenți? Cartea de față prezintă o sinteză a studiilor de ultimă oră privind perfecționismul la copii și adolescenți și este structurată în trei secțiuni. Prima parte introduce perfecționismul ca un construct multifațetat și include un capitol despre evaluarea perfecționismului. Partea a doua examinează perfecționismul din perspectiva dezvoltării sale, incluzând aici modul în care acesta este exprimat și trăit în contexte școlare și sociale. Partea a treia se focalizează pe zona clinică, examinând costurile de adaptare pe care le presupune perfecționismul, și propune o serie de abordări vizând reducerea perfecționismului și a caracterului distructiv al acestuia. Informațiile din acest volum vor fi utile atât psihologilor și profesorilor, cât și părinților care doresc să afle cum să-și ajute copiii să supraviețuiască și să trăiască o viață bună, cu toată presiunea de a fi perfecți.

Gordon L. Flett este profesor în Departamentul de Psihologie al Universității York din Toronto, Canada și este cercetător în domeniul personalității și sănătății mentale. Dr. Flett este cunoscut mai ales pentru contribuțiile sale importante în studierea și teoretizarea rolului perfecționismului în psihopatologie.

Paul L. Hewitt este profesor în Departamentul de Psihologie al Universității din Columbia Britanică. Cercetările sale se concentrează mai cu seamă asupra vulnerabilităților de personalitate și asupra dificultăților psihologice pe care acestea le provoacă la adulți, adolescenți și copii. Dr. Hewitt a publicat peste 300 de studii, cărți și capitole despre perfecționism, psihopatologie și psihoterapie.

Stresul autogenerat este una dintre aceste forme de autodistrugere ce afectează viața copiilor și adolescenților perfecționiști. Perfecționiștii își autogenerează stresul prin faptul că se încăpățânează să atingă standarde imposibile, chiar și atunci când acest lucru devine contraproductiv. Pot de asemenea să creeze conflicte prin faptul că le cer celorlalți să fie perfecți sau că interpretează un feedback ambiguu din partea celorlalți drept critică sau evaluare nefavorabilă. Acest stres poate afecta sănătatea mentală și fizică.
Autorii

Este deosebit de important să recunoaștem că părinții diferă mult unii față de ceilalți. Părinții care sunt hipercritici și insistă ca ai lor copii să fie perfecți pot învăța cum să aibă reacții și răspunsuri mai puțin distructive. Poate chiar mai important este că acești părinți pot beneficia de pe urma unor discuții unde se face diferența între a năzui spre excelență și a năzui spre perfecțiune, arătându-se cum presiunea excesivă poate dăuna performanței.
 - Autorii

Mai multe informații
EdituraTrei
Colecție Psihologie Psihoterapie
ISBN 9786064022660
Traducător Ruxandra Rădulescu
Număr de pagini 640
Formatul cărţii 14,5 x 20,5 cm
Tip copertă broșată
Data apariției 2024
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsPerfecționismul în copilărie și adolescență
Rating-ul tău

Trăim într-o epocă în care mult prea mulți tineri sunt supuși cerințelor de a fi perfecți
sau trăiesc nevoia de a fi perfecți. Este periculos perfecționismul pentru copii și adolescenți? Cartea de față prezintă o sinteză a studiilor de ultimă oră privind perfecționismul la copii și adolescenți și este structurată în trei secțiuni. Prima parte introduce perfecționismul ca un construct multifațetat și include un capitol despre evaluarea perfecționismului. Partea a doua examinează perfecționismul din perspectiva dezvoltării sale, incluzând aici modul în care acesta este exprimat și trăit în contexte școlare și sociale. Partea a treia se focalizează pe zona clinică, examinând costurile de adaptare pe care le presupune perfecționismul, și propune o serie de abordări vizând reducerea perfecționismului și a caracterului distructiv al acestuia. Informațiile din acest volum vor fi utile atât psihologilor și profesorilor, cât și părinților care doresc să afle cum să-și ajute copiii să supraviețuiască și să trăiască o viață bună, cu toată presiunea de a fi perfecți.

Gordon L. Flett este profesor în Departamentul de Psihologie al Universității York din Toronto, Canada și este cercetător în domeniul personalității și sănătății mentale. Dr. Flett este cunoscut mai ales pentru contribuțiile sale importante în studierea și teoretizarea rolului perfecționismului în psihopatologie.

Paul L. Hewitt este profesor în Departamentul de Psihologie al Universității din Columbia Britanică. Cercetările sale se concentrează mai cu seamă asupra vulnerabilităților de personalitate și asupra dificultăților psihologice pe care acestea le provoacă la adulți, adolescenți și copii. Dr. Hewitt a publicat peste 300 de studii, cărți și capitole despre perfecționism, psihopatologie și psihoterapie.

Stresul autogenerat este una dintre aceste forme de autodistrugere ce afectează viața copiilor și adolescenților perfecționiști. Perfecționiștii își autogenerează stresul prin faptul că se încăpățânează să atingă standarde imposibile, chiar și atunci când acest lucru devine contraproductiv. Pot de asemenea să creeze conflicte prin faptul că le cer celorlalți să fie perfecți sau că interpretează un feedback ambiguu din partea celorlalți drept critică sau evaluare nefavorabilă. Acest stres poate afecta sănătatea mentală și fizică.
Autorii

Este deosebit de important să recunoaștem că părinții diferă mult unii față de ceilalți. Părinții care sunt hipercritici și insistă ca ai lor copii să fie perfecți pot învăța cum să aibă reacții și răspunsuri mai puțin distructive. Poate chiar mai important este că acești părinți pot beneficia de pe urma unor discuții unde se face diferența între a năzui spre excelență și a năzui spre perfecțiune, arătându-se cum presiunea excesivă poate dăuna performanței.
 - Autorii

Cuprins

Introducere. Perfecționismul în copilărie și adolescență

Partea I. Perfecționismul: un construct multifațetat

Capitolul 1. Teme și definiții esențiale
Capitolul 2. Perfecționismul la copii și adolescenți
Capitolul 3. Apariția și prevalența perfecționismului la copii
Capitolul 4. Modelul comprehensiv al comportamentului
perfecționist la copii și adolescenți
Capitolul 5. Elemente‑cheie pentru a‑i înțelege pe copiii
perfecționiști
Capitolul 6. Instrumente de evaluare a perfecționismului

Partea a II‑a. Dezvoltarea perfecţionismului şi expresia sa în mediul şcolar și social
Capitolul 7. Cum se dezvoltă perfecționismul
Capitolul 8. Perfecționismul și problemele referitoare
la învățare, performanță, reușită
Capitolul 9. Aspecte interpersonale și psihosociale
ale perfecționismului

Partea a III‑a. Aspecte clinice

Capitolul 10. Perfecționismul și depresia
Capitolul 11. Perfecționismul și suicidul la adolescenți
Capitolul 12. Tratarea perfecționismului la copii și adolescenți
Capitolul 13. Facilitarea adaptabilității și rezilienței copiilor perfecționiști
Bibliografie