Scenariul de film. Istorie, teorie și practică
Prefaţă şi note de Lucian Georgescu
Cuvânt înainte la ediţia în limba română de Steven Maras
„Printr-un remarcabil efort academic, volumul de față ne provoacă să înțelegem ce este scenariul de film și ce implică scrierea lui. Este un studiu al discursului despre scenariul de film și scenaristică din perspectiva diacronică a poziționării textului pentru marele ecran în procesul de producție de la începuturi și până astăzi. Cartea lui Steven Maras este o lucrare importantă, limpede și extrem de bine articulată.” (Adrian Martin, Monash University)
„Un text de o valoare inegalabilă pentru cei interesați de domeniul scenaristicii, fie ei cercetători, profesori, studenți sau practicieni. O lucrare extrem de originală, complexă și fără rival ca amploare, o contribuție substanțială la discursul academic despre scenariu.” (Jill Nelmes, University of East London)
„Este una dintre cele mai importante lucrări academice dedicate scenaristicii, dacă nu chiar cea mai importantă, prin abordarea integratoare a celor trei domenii fundamentale, demers sisific, dus magistral până la capăt. Cartea lui Maras înseamnă «1.001 de cărți într-una singură».” (Lucian Georgescu, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”)
Editura | Polirom |
---|---|
Colecție | Cinema |
ISBN | 9789734696987 |
Traducător | Lucian Georgescu (coord.) şi Andreea Borţun |
Număr de pagini | 416 |
Formatul cărţii | 13 x 20 cm |
Tip copertă | broșată |
Data apariției | 2023 |
Prefaţă şi note de Lucian Georgescu
Cuvânt înainte la ediţia în limba română de Steven Maras
„Printr-un remarcabil efort academic, volumul de față ne provoacă să înțelegem ce este scenariul de film și ce implică scrierea lui. Este un studiu al discursului despre scenariul de film și scenaristică din perspectiva diacronică a poziționării textului pentru marele ecran în procesul de producție de la începuturi și până astăzi. Cartea lui Steven Maras este o lucrare importantă, limpede și extrem de bine articulată.” (Adrian Martin, Monash University)
„Un text de o valoare inegalabilă pentru cei interesați de domeniul scenaristicii, fie ei cercetători, profesori, studenți sau practicieni. O lucrare extrem de originală, complexă și fără rival ca amploare, o contribuție substanțială la discursul academic despre scenariu.” (Jill Nelmes, University of East London)
„Este una dintre cele mai importante lucrări academice dedicate scenaristicii, dacă nu chiar cea mai importantă, prin abordarea integratoare a celor trei domenii fundamentale, demers sisific, dus magistral până la capăt. Cartea lui Maras înseamnă «1.001 de cărți într-una singură».” (Lucian Georgescu, Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”)
Steven MARAS este profesor de jurnalism şi ştiinţele comunicării la University of Western Australia. A publicat numeroase articole despre practica şi etica jurnalismului, precum şi despre comunicare şi teoria mass-mediei. Este autorul cărţii Objectivity in Journalism (2013) şi editorul volumului Ethics in Screenwriting: New Perspectives (2016).
Validate your login