Subiectivitatea-marfă. O poveste teoretică

în stoc
SKU
a275942
40.01 LEI
Pe scurt
„Iar în supa aceasta primordială a inutilului care se numeşte mileniu, plutim noi cu sloganurile şi simbolurile noastre, cu logouri ţipătoare şi corpuri tatuate cu promisiuni false. Corpurile noastre au devenit suprafaţa de reclamă a unui univers al mărfurilor organizat global, genele noastre sînt patentate şi reproduse. Spaţiul nostru de viaţă apare comercializat pînă în cel mai mic detaliu, pînă în ultimul colţ al sferei private. În faţa omniprezentei transformări a tot ce e viu într-o marfă, Gregor Samsa, eroul tragic al lui Kafka, nu s-ar mai transforma într-un gîndac, ci într-un snowboard marca Shorty’s.” Marius Babias
Mai multe informații
EdituraIdea Design & Print
Colecție Praxis
Ediția cărții a II-a
ISBN 978-630-667-700-9
Traducător Aurel Codoban
Număr de pagini 146
Formatul cărţii 12 x 20 cm
Tip copertă Brosata
Data apariției 2024
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsSubiectivitatea-marfă. O poveste teoretică
Rating-ul tău

„Iar în supa aceasta primordială a inutilului care se numeşte mileniu, plutim noi cu sloganurile şi simbolurile noastre, cu logouri ţipătoare şi corpuri tatuate cu promisiuni false. Corpurile noastre au devenit suprafaţa de reclamă a unui univers al mărfurilor organizat global, genele noastre sînt patentate şi reproduse. Spaţiul nostru de viaţă apare comercializat pînă în cel mai mic detaliu, pînă în ultimul colţ al sferei private. În faţa omniprezentei transformări a tot ce e viu într-o marfă, Gregor Samsa, eroul tragic al lui Kafka, nu s-ar mai transforma într-un gîndac, ci într-un snowboard marca Shorty’s.” Marius Babias

Marius Babias s-a născut la 11 noiembrie 1962 în Suceava şi a emigrat în 1974 în Republica Federală Germania. Trăieşte ca autor, jurnalist, curator de expoziţii şi docent în Berlin. Este critic de artă între altele la: Kunstforum International, Kunst-Bulletin, Metropolis M, Afterall şi IDEA. A fost profesor pentru teoria artei şi medierea de artă la Colegiul Städel din Frankfurt am Main, la Universitatea din Linz şi la Center for Contemporary Art Kitakyushu, Japonia. În 1996 a primit Premiul Carl Einstein pentru critică de artă. Din 2001 pînă în 2003 a fost director artistic (împreună cu Florian Waldvogel) la Kokerei Zollverein/Zeitgenössische Kunst und Kritik din Essen. Editor al cărţilor: Im Zentrum der Peripherie (Dresda, 1995); Die Kunst des Öffentlichen (Amsterdam, 1998); Thüringer Rostbratwurst (Frankfurt am Main, 1999); Subversion (Frankfurt am Main, 2000); Arbeit Essen Angst (Essen, 2001); Campus (Essen, 2002); Handbuch Antirassismus (Essen, 2002); regina – Nr. 6 Stillleben (Essen, 2002); Die Offene Stadt: Anwendungsmodelle (Essen, 2003); Julie Ault, Martin Beck: Critical Condition – Ausgewählte Texte im Dialog (Essen, 2003). Autor al cărţilor Herbstnacht (Berlin, 1989), Ich war dabei, als... Interviews 1990–2000 (Frankfurt am Main, 2001) şi Ware Subjektivität – Eine Theorie-Novelle (München, 2002).