Terapii şi intervenţii psihopedagogice la persoane cu cerinţe speciale

în stoc
SKU
a275546
Preț special 66.75 LEI Preț standard 89.00 LEI
Pe scurt

Persoanele cu cerințe/nevoi speciale se bazează în parcursul lor existențial pe diferite tipuri de suport ce le facilitează autonomia personală, educația, profesionalizarea, calitatea vieții și, poate cel mai sensibil aspect, incluziunea socială. Autorii acestui volum ne oferă o serie de soluții bazate pe evaluarea holistică a nevoilor lor și furnizarea integrată a serviciilor de terapie, recuperare și reabilitare în plan social și profesional, fără a ignora formarea unor specialiști în domeniul incluziunii și extinderea programelor de supraspecializare pentru cadrele didactice ori dezvoltarea programelor de sprijin în procesul de tranziție spre o viață normală al persoanelor cu dizabilități. Volumul reunește materiale bazate pe dovezi științifice privind modalități practice de abordare a incluziunii pe patru mari paliere: eficacitatea programelor implementate la noi, reabilitare, intervenții complementare și intervenții bazate pe tehnologie. Sunt prezentate metode de integrare educațională și socială de la nivel preșcolar până la nivel universitar, materiale auxiliare ce pot fi folosite ca instrumente de lucru, dar și strategii de incluziune psihosocială ori analize detaliate ale celor mai noi intervenții bionice. Un volum necesar, care completează pregătirea specialiștilor în domeniu și vine în ajutorul familiilor persoanelor cu cerințe/nevoi speciale.

Mai multe informații
EdituraPolirom
Colecție Științele educației
ISBN 9789734699391
Număr de pagini 760
Formatul cărţii 16 x 23.5 cm
Tip copertă broșată
Data apariției 2024
0
Rating:
0% of 100
Scrie o recenzie
Spune-ne părerea ta despre acest produsTerapii şi intervenţii psihopedagogice la persoane cu cerinţe speciale
Rating-ul tău

Persoanele cu cerințe/nevoi speciale se bazează în parcursul lor existențial pe diferite tipuri de suport ce le facilitează autonomia personală, educația, profesionalizarea, calitatea vieții și, poate cel mai sensibil aspect, incluziunea socială. Autorii acestui volum ne oferă o serie de soluții bazate pe evaluarea holistică a nevoilor lor și furnizarea integrată a serviciilor de terapie, recuperare și reabilitare în plan social și profesional, fără a ignora formarea unor specialiști în domeniul incluziunii și extinderea programelor de supraspecializare pentru cadrele didactice ori dezvoltarea programelor de sprijin în procesul de tranziție spre o viață normală al persoanelor cu dizabilități. Volumul reunește materiale bazate pe dovezi științifice privind modalități practice de abordare a incluziunii pe patru mari paliere: eficacitatea programelor implementate la noi, reabilitare, intervenții complementare și intervenții bazate pe tehnologie. Sunt prezentate metode de integrare educațională și socială de la nivel preșcolar până la nivel universitar, materiale auxiliare ce pot fi folosite ca instrumente de lucru, dar și strategii de incluziune psihosocială ori analize detaliate ale celor mai noi intervenții bionice. Un volum necesar, care completează pregătirea specialiștilor în domeniu și vine în ajutorul familiilor persoanelor cu cerințe/nevoi speciale.

Alois GHERGUȚ, profesor habilitat la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași, director al Departamentului de Științe ale Educației, conducător de doctorat și coordonator al programului de masterat Diagnoză și intervenție la 15 persoane cu cerințe speciale. A publicat peste 20 de volume și aproximativ 200 de articole de specialitate referitoare la psihopedagogia persoanelor cu cerințe speciale, educația incluzivă, evaluarea, intervenția și designul programelor de terapie și recuperare ale persoanelor cu cerințe speciale, managementul serviciilor sociale, consilierea psihopedagogică ș.a. Dintre cele mai recente volume publicate la Editura Polirom, amintim: Educația incluzivă și pedagogia diversității (2016), Educația specială. Ghid metodologic (coord., 2016), Managementul instituțiilor și serviciilor pentru persoane cu cerințe speciale (2018), Educația incluzivă. Ghid metodologic (în colab., 2019), Cuvântul și condiția umană. Reflecții, proiecții și regăsiri (2019), Psihopedagogie specială. Fundamente teoretice și perspective practice (2023).

Adrian ROȘAN, profesor, director al Departamentului de Psihopedagogie Specială, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, Universitatea „Babeș‑Bolyai”, Cluj‑Napoca. Licențiat în psihopedagogie specială și psihologie. Psiholog cu drept de liberă practică în psihopedagogie specială, psihologie clinică și psihoterapie, supervizor în psihopedagogie specială. Membru în conducerea Colegiului Psihologilor din România și în cea a Asociației Psihologilor din România. A fost visiting researcher (2011) la Universitatea din New Orleans, SUA. Coordonează împreună cu Carmen David Laboratorul de Cercetări Interdisciplinare a Diferențelor Individuale în Învățare (Learn‑id; http://learnid.centre.ubbcluj.ro). Este autor, coautor și coordonator de cărți, capitole și articole științifice în domeniul psihopedagogiei speciale și al psihologiei. În calitate de investigator principal, coordonator sau membru, derulează programe de cercetare naționale și internaționale în domeniul tulburărilor de neurodezvoltare, al validării de instrumente și al practicilor incluzive bazate pe evidențe.